۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲

مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان:

هیچ پول دولتی صرف توسعه و بازسازی عتبات عالیات نمی شود

هیچ پول دولتی صرف توسعه و بازسازی عتبات عالیات نمی شود

باغملک- مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: هیچ‌گونه پول دولتی تحت عنوان توسعه و بازسازی عتبات عالیات هزینه نمی شود و صفر تا صد هزینه‌ها از طرف خود مردم تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «سید محمود موسوی» پیش از ظهر امروز در آئین معارفه مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات باغملک با اشاره به روند تاریخی ساخت حرم‌های مطهر حضرت امام علی (ع)، حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) عنوان کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور به دستور مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سال ١٣٨٢ هجری شمسی برای خدمت به زائران تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق از همان سال مسئول تهیه زمین برای توسعه حرم‌ها شد، اضافه کرد: مصالح ساختمانی حرم‌هایی که افتخار توسعه آن بر عهده مردم ایران است از خود ایران و توسط خیران ایرانی تهیه و به عراق و سوریه بارگیری می‌شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: هیچ‌گونه پول دولتی تحت عنوان توسعه و بازسازی عتبات عالیات وجود ندارد و صفر تا صد هزینه‌ها از طرف خود مردم تأمین می‌شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان به سه رسالت و وظیفه اصلی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اشاره کرد و گفت: رسالت اول ستاد توسعه و بازسازی عتبات، توسعه، تعمیر و ایجاد فضاهایی مناسب برای زیارت، ایجاد استراحتگاه، خدمات فرهنگی، بهداشتی و… (نظیر صحن حضرت زهرا س در کنار مرقد مطهر حضرت علی علیه السلام) است؛ رسالت دوم ستاد توسعه و بازسازی عتبات کشور، کمک به نیازمندان ایرانی به خصوص در حوادث غیرمترقبه است که نمونه بارزش فرمان حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان و استقرار موکب‌های ایرانی و عراقی در خوزستان بود و آخرین مورد آن کمک‌های این ستاد در زلزله خوی بود؛ رسالت سوم ستاد توسعه و بازسازی عتبات ایجاد موکب در داخل ایران، در خود مرز و در داخل عراق برای خدمت شبانه‌روزی به زائرین اربعین حسینی است.

به گزارش مهر، در پایان این آئین «علی همت آذرافزا» به‌عنوان مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان باغملک منصوب شد.

کد خبر 5771839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha